loading...

برج خنک کننده مهتاب گستر

بازدید : 390
سه شنبه 4 شهريور 1399 زمان : 9:53

برج خنک کننده:

برج خنک کننده یا برج خنک کن وسیله‌ ای برای دفع حرارت زاید آب مورد استفاده در چگالنده به جو از طریق تبادل حرارتی با هوا است. برج‌ های خنک ‌کننده معمولاً با تبخیر آب، حرارت ایجاد شده در یک واحد شیمیایی را دفع کرده و سیال سرویس را تا دمای حباب مرطوب هوا پایین می‌آورند، البته باید در نظر داشت در برخی از برج‌ های خنک‌ کننده یا کولینگ تاور با چرخه بسته که به برج خنک‌کن خشک مشهور هستند، کاهش دمای سیال سرویس صرفاً تا دمایی نزدیک به دمای حباب خشک هوا امکان ‌پذیر است.

به عبارت ساده‌ تر، برج خنک‌کننده سیستمی است که از آن به جهت خنک ‌سازی آبی در فرایند های سرد سازی سیستم‌ های تهویه مطبوع، پالایشگاه ‌ها، نیروگاه‌ ها و ... استفاده و بهره برداری می‌ شود.

اساس کار تمام برج خنک کننده ‌ها بر مبنای ایجاد سطح تماس بیشتر بین جریان آب گرم و هوای سرد و در نتیجه تبادل حرارتی بین این دو می ‌باشد. عموماً در برج خنک کننده ها آب گرم توسط لوله‌ هایی به بالای برج منتقل شده و در آن جا یا به صورت طبیعی یا با آبفشان هایی به سمت پایین برج به جریان می‌افتد که در طول این مسیر با توجه به نوع برج به شیوه ‌های مختلف با جریان هوای سرد برخورد می‌کند.

انواع برج خنک ‌کننده:

دسته‌ بندی برج ‌های خنک‌ کننده به چند صورت انجام می‌گیرد. بر اساس سیکل گردش آب، برج ‌های خنک کن را به دو دسته برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته تقسیم می‌کنند. در برج ‌های خنک ‌کننده مدار باز، آب از طریق نازل ‌ها بر روی سطوح خنک ‌کننده توزیع می‌شود و در مجاورت با هوا خنک می ‌شود. در برج ‌های خنک‌ کننده مدار بسته، آب از داخل کویل جریان پیدا می‌کند و هوا بر روی کویل دمیده می‌ شود. جهت افزایش راندمان در بعضی مواقع نیاز به پاشش آب بر روی سطح کویل نیز می‌ باشد. بزرگ ترین مزیت برج‌ های مدار بسته کم بودن مصرف آب می ‌باشد. در مناطق خشک و کم‌ آب، استفاده از برج خنک‌ کننده مدار بسته، علی ‌رغم سرمایه ‌گذاری اولیه بیشتر، نسبت به برج خنک ‌کننده مدار بسته ارجحیت دارد.

بر اساس شکل ظاهری، برج خنک‌کننده به دو شکل مخروطی یا گرد و مکعبی تقسیم می ‌شوند. در کولینگ تاور های مخروطی توزیع آب توسط آب پخش کن یا اسپرینکلر صورت می‌ گیرد. در کولینگ تاور مکعبی، توزیع آب توسط نازل‌ های ثابت انجام می ‌شود. با توجه به توزیع مناسب آب در برج‌ های خنک ‌کننده مکعبی، راندمان این نوع برج‌ های خنک ‌کننده بیشتر از برج ‌های خنک ‌کننده مخروطی می ‌باشد. مشکل عمده برج‌ های خنک‌ کننده مخروطی، رسوب گرفتگی اسپرینکر می ‌باشد که نیاز به تعمیرات و نگهداری بیشتری دارد.

عملکرد رسانه پر در یک برج خنک کننده:

در یک برج خنک کننده، آب گرم در بالای محیط پر از آب پخش می شود که به پایین جریان می یابد و با تبخیر هوا در معرض تبخیر قرار می گیرد. برج های خنک کننده پیش نویس هوا با استفاده از فن ها به دست می آید. بنابراین برخی از نیرو ها در پمپاژ آب به ارتفاع بالا تر از سطح پر شده و همچنین توسط طرفداران در ایجاد خنک کننده استفاده می شود. برج خنک کننده با انرژی کم مصرف یا کم مصرف این است که دارای طرح های کارآمد در عرصه رسانه با توزیع آب مناسب، حذف کننده رانش، فن، گیربکس و موتور باشد. نیروگاه ها در یک برج خنک کننده، با استفاده از طراحی پر کننده کارآمد، مستقیماً به عنوان صرفه جویی در مصرف توان هوشی و نیاز به پمپاژ سر منعکس می شود.

تبادل گرما بین هوا و آب تحت تأثیر مساحت مبادله گرما، زمان تبادل گرما (تعامل) و تلاطم موجود در آب و اثر بخشی مخلوط شدن است. رسانه های پر کننده با استفاده از عمل پاشیدن آب بر روی رسانه های پر شده و از بین بردن قطرات کوچک آب، منطقه تبادل گرمای لازم را ایجاد می کنند. بنابراین، سطح تبادل گرما سطح سطح قطرات آب است که در تماس با هوا است.

فیلم پر و مزایای آن:

در یک فیلم پر، آب یک فیلم نازک را در دو طرف ورق های پر کننده تشکیل می دهد. بنابراین منطقه تبادل گرما سطح سطح ورق های پر شده است که با هوا در تماس است.

با توجه به نیاز های کمتر هوا و حد پمپاژ، در اختراع فوق العاده با اختراع پر کننده فیلم، صرفه جویی چشمگیری وجود دارد. آب های پیشنهادی با آب زیاد را کنترل کنید برای آب دریا، پرکننده های فیلم کم گرفتگی از نظر قدرت صرفه جویی و عملکرد در مقایسه با نوع پر چاشنی معمولی، بهترین انتخاب محسوب می شوند.

انتخاب برج خنک کننده:

جریان های متقابل و ضد جریان دو طرح اساسی برج های خنک کننده است که بر اساس اصول بنیادی مبادله گرما ساخته شده اند. به خوبی شناخته شده است که تبادل گرمای ضد جریان در مقایسه با جریان متقابل یا تبادل گرما جریان موازی مؤثر تر است. برج های خنک کننده جریان متقابل با چاشنی پر از بتن، چوب یا سوراخ شده با پی وی سی ارائه می شوند. برج های خنک کننده ضد جریان هم با پر کردن فیلم و هم با اسپلش پر شده است.

عملکرد سیستم کارآمد:

  • تصفیه آب خنک کننده:

تصفیه آب خنک کننده برای هر برج خنک کن اعم از پر کردن برای کنترل مواد جامد معلق، رشد جلبک ها و ... ضروری است. با افزایش هزینه های آب، تلاش برای افزایش چرخه غلظت (COC) ، با استفاده از پختن آب باعث کاهش آب می شود. مورد نیاز آب را به طور قابل توجهی تشکیل دهید. صنایع بزرگ، نیروگاه ها و بهبود COC اغلب به عنوان یک منطقه اصلی برای حفاظت از آب در نظر گرفته می شود.

  • از دست دادن رانش در برج های خنک کننده:

نادیده گرفتن مشکل رانش در برج های خنک کننده بسیار دشوار است. در حال حاضر، روز ها بیشترین مشخصات نهایی کاربران، ضرر 0.02 درصد از دست دادن رانش را فرا می خوانند. با توسعه فناوری و پردازش PVC ، تولیدکنندگان در شکل های حذف کننده رانش بزرگ و امکان ایجاد طرح های کارآمد، حذف کننده های رانش را ایجاد کرده اند که کاربر نهایی را قادر می سازد تا تعیین کند.

طرفداران خنک کننده:

هدف از فن برج خنک کننده حرکت مقدار مشخصی از هوا از طریق سیستم است، غلبه بر مقاومت سیستم که به عنوان افت فشار تعریف می شود. محصول جریان هوا از دست دادن فشار، نیروی هوایی است که توسط فن تولید شده است. این ممکن است به عنوان خروجی اسفان نیز گفته شود و ورودی kW به کارآیی فن بستگی دارد. راندمان فن به نوبه خود تا حد زیادی به مشخصات تیغه بستگی دارد. با این حال، این کارآیی به طور متفاوتی تحت تأثیر عواملی مانند ترخیص از نوک، موانع جریان هوا و شکل ورودی و ... قرار دارد.

از آن جایی که فن های فلزی با اتخاذ فرآیند اکستروژن یا ریخته گری تولید می شوند، تولید پروفایل های آیرودینامیکی ایده آل همواره دشوار است. تیغه های FRP به طور معمول دست ساز هستند که تولید پروفیل آیرودینامیکی بهینه را برای برآورده کردن شرایط خاص وظیفه تسهیل می کند. موارد گزارش شده كه جايگزيني پره هاي فن پلاستيكي آهني فلزي يا شيشه اي شده توسط پره هاي FRP توخال كارآمد جايگزين شده، با صرفه جويي در انرژي نتيجه گيري شده از سفارش 20 درصد و با بازپرداخت ساده بازپرداخت 6 تا 7 ماهه. فن های FRP به گشتاور شروع کم و در نتیجه استفاده از موتورهای HP پایین نیاز دارند. سبک بودن فن ها همچنین باعث افزایش عمر جعبه دنده، موتور و بلبرینگ می شود و امکان کنترل و نگهداری آسان را فراهم می آورد.

ارزیابی عملکرد برج های خنک کننده:

  • در ارزیابی عملکرد عملیاتی، اندازه گیری ها و مشاهدات معمولی شامل:
  • داده ها و منحنی های طراحی برج خنک کننده که اساس آن گفته می شود.
  • WBT و DBT هوای ورودی را در هر سلول در سطح زمین با استفاده از یک فشار سنج چرخشی انجام دهید.
  • WBT و DBT را در هر سلول با استفاده از یک روان سنج گردان اگزوز کنید.
  • دماي ورودي CW در فرابر و بالاي برج، با استفاده از جيوه دقيق در شيشه يا يك دماسنج رقمي.
  • دمای خروجی CW در کف کامل، با استفاده از جیوه دقیق در شیشه یا دماسنج دیجیتال.
  • داده های پردازش شده در مبدل های حرارتی، بار های روی خط یا اتاق کنترل نیروگاه ها، در دسترس نیست.
  • اندازه گیری جریان CW ، مستقیم و یا استنباط از ویژگی های پمپ kW و ویژگی های جریان هد پمپ.
  • تنظیمات آمپر، ولت، kW و زاویه تیغه موتور فن فن سی تی.
  • TDS آب خنک کننده.
  • چرخه غلظت در محل محاسبه شده است.
  • مشاهدات مربوط به جریان نازل، حذف کننده های رانش، وضعیت پر کننده ها، میله های و ... .

یافته های یک آزمایش معمولی مربوط به برج های خنک کننده نیروگاه حرارتی 3 3 200 مگاوات در زیر آورده شده است:

نظرات:

  • جریان خنک کننده جریان آب در هر سلول بسیار کمتر است، تقریباً 16.5 درصد، نیاز به بررسی پمپ CW و عملکرد سیستم برای پیشرفت دارد. افزایش جریان CW از طریق سلول به عنوان یک نتیجه مهم برای بهبود عملکرد برج های خنک کننده شناخته شد.
  • طبقه بندی جریان در 3 سلول برج خنک کننده شناسایی شده است.
  • رشد جلبک در 6 سلول برج خنک کننده شناسایی شد.
  • فن های برج خنک کننده از نوع GRP به طور متوسط 2 کیلو وات وزن دارند. تعویض توسط پره های فن FRP کارآمد توصیه می شود.

استراتژی های کنترل جریان:

کنترل جریان هوا در برج می تواند با روش های مختلفی انجام شود:

شروع و متوقف کردن (خاموش) خاموش، استفاده از موتور های دو یا سه سرعته، استفاده از پنکه های قابل تنظیم به صورت خودکار، استفاده از فن های سرعت متغیر. عملکرد پنکه در حالت خاموش فن های تک سرعت کمترین کنترل را فراهم می کند. فن های دو سرعته کنترل بهتر با پیشرفت بیشتر نشان داده شده توسط سه پنکه سرعت ارائه می دهند. فن های قابل تنظیم اتوماتیک قابل تنظیم و طرفداران با سرعت متغیر می توانند کنترل دقیق تری از دمای آب سرد برج را فراهم کنند. در برج های چند سلولی، طرفداران سلول های مجاور ممکن است در مناطق مختلف اجرا شوند و یا بسته به بار برج و برخی از آب های مورد نیاز، ممکن است بعضی از آن ها روشن باشند و بعضی دیگر خاموش نباشند. بسته به روش كنترل حجم هوا انتخاب شده، استراتژی های كنترل می توانند در حین دستیابی به كنترل مطلوب از آب سرد، انرژی فن را به حداقل برسانند.

فرصت های صرفه جویی در مصرف انرژی در برج های خنک کننده:

  • موارد توصیه شده تولیدکننده را در اطراف برج های خنک کننده دنبال کنید و جا به جایی سازه هایی را تغییر دهید که در ورود هوا یا اگزوز ایجاد می شوند.
  • زاویه تیغه فن برج خنک کننده را به صورت فصلی و یا بار بهینه کنید.
  • ترخیص بیش از حد و یا نا هموار فن و تعادل ضعیف فن.
  • در برج های خنک کننده ضد جریان قدیمی، نازل های نوع اسپری قدیمی را با نازل های مربع جدید ABS عملاً بدون نازک تعویض کنید.
  • میله ها را با پر کردن فیلم سلولی PVC خود خاموش کنید.
  • برای به دست آوردن الگوی یکنواخت تر آب نازل های جدیدی نصب کنید. نازل های توزیع برج برج خنک کننده به صورت دوره ای تمیز.
  • جریان تعادل به حوضچه های آب داغ برج خنک کننده. حوضچه های آب گرم را بپوشانید تا رشد جلبک ها به حداقل برسد که به رسوب گذاری کمک کند.
  • بهینه سازی نرخ پایین آمدن جریان، طبق حد مجاز COC.
  • حذف کننده های رانش نوع تخته سنگ را با افت فشار کم، خاموش کردن خود، واحد های پی وی سی سلولی جایگزین کنید.
  • محدود کردن جریان ها از طریق بار های بزرگ برای طراحی مقادیر.
  • بار های گرمای زیاد جدا شده مانند کوره ها، کمپرسور های هوا، مجموعه های DG و جدا کردن برج های خنک کننده را برای کاربرد های حساس مانند گیاهان، کندانسور نیروگاه های اسیر و ... . افزایش درجه حرارت آب خنک کننده 1 درجه سانتیگراد ممکن است کمپرسور A / C را افزایش دهد 2.7 درصد کاهش 1 درجه سانتیگراد دمای آب خنک کننده می تواند موجب صرفه جویی در سرعت گرما 5 کیلو کالری بر کیلووات ساعت در نیروگاه های حرارتی شود.
  • نظارت بر رویکرد، اثر بخشی و ظرفیت خنک کننده برای پیشرفت های بهینه سازی مداوم، بر حسب تغییرات فصلی و همچنین تغییرات سمت بار.
  • اقدامات مربوط به بهبود COC را در صرفه جویی در مصرف آب در نظر بگیرید.
  • برای صرفه جویی در انرژی فن، تصویب تیغه FRP کارآمد انرژی را در نظر بگیرید.
  • پیشرفت های احتمالی را در پمپ های CW w.r.t. در نظر بگیرید. بهبود بهره وری.
  • پنکه های برج خنک کننده را بر اساس ترک دمای آب به خصوص در صورت وجود واحد های کوچک کنترل کنید.
  • بهینه سازی فرآیند های مورد نیاز جریان CW ، برای صرفه جویی در مصرف انرژی پمپاژ، بار خنک کننده، تلفات تبخیر (مستقیماً متناسب با نرخ گردش خون) و ضعف های ضربه.

شرکت مهتاب گستر سازنده برج خنک کننده است و تعمیر و نگهداری از همه مارک های برج خنک کننده و انواع آن را انجام می دهد. علاوه بر این، ما طیف گسترده ای از قطعات یدکی با کیفیت بالا را تولید و توزیع می کنیم. می توانید برای تصفیه آب و برج خنک کننده با ما تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تولید برج خنک کننده و قیمت کولینگ تاور به وبسایت www.cooling-tower.ir مراجعه کنید و یا با کارشناسان مهتاب گستر از طریق شماره تماس های ۰۹۱۲۶۲۱۸۵۳۳ و 02166706377 در ارتباط باشید.

برج خنک کننده:

برج خنک کننده یا برج خنک کن وسیله‌ ای برای دفع حرارت زاید آب مورد استفاده در چگالنده به جو از طریق تبادل حرارتی با هوا است. برج‌ های خنک ‌کننده معمولاً با تبخیر آب، حرارت ایجاد شده در یک واحد شیمیایی را دفع کرده و سیال سرویس را تا دمای حباب مرطوب هوا پایین می‌آورند، البته باید در نظر داشت در برخی از برج‌ های خنک‌ کننده یا کولینگ تاور با چرخه بسته که به برج خنک‌کن خشک مشهور هستند، کاهش دمای سیال سرویس صرفاً تا دمایی نزدیک به دمای حباب خشک هوا امکان ‌پذیر است.

به عبارت ساده‌ تر، برج خنک‌کننده سیستمی است که از آن به جهت خنک ‌سازی آبی در فرایند های سرد سازی سیستم‌ های تهویه مطبوع، پالایشگاه ‌ها، نیروگاه‌ ها و ... استفاده و بهره برداری می‌ شود.

اساس کار تمام برج خنک کننده ‌ها بر مبنای ایجاد سطح تماس بیشتر بین جریان آب گرم و هوای سرد و در نتیجه تبادل حرارتی بین این دو می ‌باشد. عموماً در برج خنک کننده ها آب گرم توسط لوله‌ هایی به بالای برج منتقل شده و در آن جا یا به صورت طبیعی یا با آبفشان هایی به سمت پایین برج به جریان می‌افتد که در طول این مسیر با توجه به نوع برج به شیوه ‌های مختلف با جریان هوای سرد برخورد می‌کند.

انواع برج خنک ‌کننده:

دسته‌ بندی برج ‌های خنک‌ کننده به چند صورت انجام می‌گیرد. بر اساس سیکل گردش آب، برج ‌های خنک کن را به دو دسته برج خنک کننده مدار باز و برج خنک کننده مدار بسته تقسیم می‌کنند. در برج ‌های خنک ‌کننده مدار باز، آب از طریق نازل ‌ها بر روی سطوح خنک ‌کننده توزیع می‌شود و در مجاورت با هوا خنک می ‌شود. در برج ‌های خنک‌ کننده مدار بسته، آب از داخل کویل جریان پیدا می‌کند و هوا بر روی کویل دمیده می‌ شود. جهت افزایش راندمان در بعضی مواقع نیاز به پاشش آب بر روی سطح کویل نیز می‌ باشد. بزرگ ترین مزیت برج‌ های مدار بسته کم بودن مصرف آب می ‌باشد. در مناطق خشک و کم‌ آب، استفاده از برج خنک‌ کننده مدار بسته، علی ‌رغم سرمایه ‌گذاری اولیه بیشتر، نسبت به برج خنک ‌کننده مدار بسته ارجحیت دارد.

بر اساس شکل ظاهری، برج خنک‌کننده به دو شکل مخروطی یا گرد و مکعبی تقسیم می ‌شوند. در کولینگ تاور های مخروطی توزیع آب توسط آب پخش کن یا اسپرینکلر صورت می‌ گیرد. در کولینگ تاور مکعبی، توزیع آب توسط نازل‌ های ثابت انجام می ‌شود. با توجه به توزیع مناسب آب در برج‌ های خنک ‌کننده مکعبی، راندمان این نوع برج‌ های خنک ‌کننده بیشتر از برج ‌های خنک ‌کننده مخروطی می ‌باشد. مشکل عمده برج‌ های خنک‌ کننده مخروطی، رسوب گرفتگی اسپرینکر می ‌باشد که نیاز به تعمیرات و نگهداری بیشتری دارد.

عملکرد رسانه پر در یک برج خنک کننده:

در یک برج خنک کننده، آب گرم در بالای محیط پر از آب پخش می شود که به پایین جریان می یابد و با تبخیر هوا در معرض تبخیر قرار می گیرد. برج های خنک کننده پیش نویس هوا با استفاده از فن ها به دست می آید. بنابراین برخی از نیرو ها در پمپاژ آب به ارتفاع بالا تر از سطح پر شده و همچنین توسط طرفداران در ایجاد خنک کننده استفاده می شود. برج خنک کننده با انرژی کم مصرف یا کم مصرف این است که دارای طرح های کارآمد در عرصه رسانه با توزیع آب مناسب، حذف کننده رانش، فن، گیربکس و موتور باشد. نیروگاه ها در یک برج خنک کننده، با استفاده از طراحی پر کننده کارآمد، مستقیماً به عنوان صرفه جویی در مصرف توان هوشی و نیاز به پمپاژ سر منعکس می شود.

تبادل گرما بین هوا و آب تحت تأثیر مساحت مبادله گرما، زمان تبادل گرما (تعامل) و تلاطم موجود در آب و اثر بخشی مخلوط شدن است. رسانه های پر کننده با استفاده از عمل پاشیدن آب بر روی رسانه های پر شده و از بین بردن قطرات کوچک آب، منطقه تبادل گرمای لازم را ایجاد می کنند. بنابراین، سطح تبادل گرما سطح سطح قطرات آب است که در تماس با هوا است.

فیلم پر و مزایای آن:

در یک فیلم پر، آب یک فیلم نازک را در دو طرف ورق های پر کننده تشکیل می دهد. بنابراین منطقه تبادل گرما سطح سطح ورق های پر شده است که با هوا در تماس است.

با توجه به نیاز های کمتر هوا و حد پمپاژ، در اختراع فوق العاده با اختراع پر کننده فیلم، صرفه جویی چشمگیری وجود دارد. آب های پیشنهادی با آب زیاد را کنترل کنید برای آب دریا، پرکننده های فیلم کم گرفتگی از نظر قدرت صرفه جویی و عملکرد در مقایسه با نوع پر چاشنی معمولی، بهترین انتخاب محسوب می شوند.

انتخاب برج خنک کننده:

جریان های متقابل و ضد جریان دو طرح اساسی برج های خنک کننده است که بر اساس اصول بنیادی مبادله گرما ساخته شده اند. به خوبی شناخته شده است که تبادل گرمای ضد جریان در مقایسه با جریان متقابل یا تبادل گرما جریان موازی مؤثر تر است. برج های خنک کننده جریان متقابل با چاشنی پر از بتن، چوب یا سوراخ شده با پی وی سی ارائه می شوند. برج های خنک کننده ضد جریان هم با پر کردن فیلم و هم با اسپلش پر شده است.

عملکرد سیستم کارآمد:

  • تصفیه آب خنک کننده:

تصفیه آب خنک کننده برای هر برج خنک کن اعم از پر کردن برای کنترل مواد جامد معلق، رشد جلبک ها و ... ضروری است. با افزایش هزینه های آب، تلاش برای افزایش چرخه غلظت (COC) ، با استفاده از پختن آب باعث کاهش آب می شود. مورد نیاز آب را به طور قابل توجهی تشکیل دهید. صنایع بزرگ، نیروگاه ها و بهبود COC اغلب به عنوان یک منطقه اصلی برای حفاظت از آب در نظر گرفته می شود.

  • از دست دادن رانش در برج های خنک کننده:

نادیده گرفتن مشکل رانش در برج های خنک کننده بسیار دشوار است. در حال حاضر، روز ها بیشترین مشخصات نهایی کاربران، ضرر 0.02 درصد از دست دادن رانش را فرا می خوانند. با توسعه فناوری و پردازش PVC ، تولیدکنندگان در شکل های حذف کننده رانش بزرگ و امکان ایجاد طرح های کارآمد، حذف کننده های رانش را ایجاد کرده اند که کاربر نهایی را قادر می سازد تا تعیین کند.

طرفداران خنک کننده:

هدف از فن برج خنک کننده حرکت مقدار مشخصی از هوا از طریق سیستم است، غلبه بر مقاومت سیستم که به عنوان افت فشار تعریف می شود. محصول جریان هوا از دست دادن فشار، نیروی هوایی است که توسط فن تولید شده است. این ممکن است به عنوان خروجی اسفان نیز گفته شود و ورودی kW به کارآیی فن بستگی دارد. راندمان فن به نوبه خود تا حد زیادی به مشخصات تیغه بستگی دارد. با این حال، این کارآیی به طور متفاوتی تحت تأثیر عواملی مانند ترخیص از نوک، موانع جریان هوا و شکل ورودی و ... قرار دارد.

از آن جایی که فن های فلزی با اتخاذ فرآیند اکستروژن یا ریخته گری تولید می شوند، تولید پروفایل های آیرودینامیکی ایده آل همواره دشوار است. تیغه های FRP به طور معمول دست ساز هستند که تولید پروفیل آیرودینامیکی بهینه را برای برآورده کردن شرایط خاص وظیفه تسهیل می کند. موارد گزارش شده كه جايگزيني پره هاي فن پلاستيكي آهني فلزي يا شيشه اي شده توسط پره هاي FRP توخال كارآمد جايگزين شده، با صرفه جويي در انرژي نتيجه گيري شده از سفارش 20 درصد و با بازپرداخت ساده بازپرداخت 6 تا 7 ماهه. فن های FRP به گشتاور شروع کم و در نتیجه استفاده از موتورهای HP پایین نیاز دارند. سبک بودن فن ها همچنین باعث افزایش عمر جعبه دنده، موتور و بلبرینگ می شود و امکان کنترل و نگهداری آسان را فراهم می آورد.

ارزیابی عملکرد برج های خنک کننده:

  • در ارزیابی عملکرد عملیاتی، اندازه گیری ها و مشاهدات معمولی شامل:
  • داده ها و منحنی های طراحی برج خنک کننده که اساس آن گفته می شود.
  • WBT و DBT هوای ورودی را در هر سلول در سطح زمین با استفاده از یک فشار سنج چرخشی انجام دهید.
  • WBT و DBT را در هر سلول با استفاده از یک روان سنج گردان اگزوز کنید.
  • دماي ورودي CW در فرابر و بالاي برج، با استفاده از جيوه دقيق در شيشه يا يك دماسنج رقمي.
  • دمای خروجی CW در کف کامل، با استفاده از جیوه دقیق در شیشه یا دماسنج دیجیتال.
  • داده های پردازش شده در مبدل های حرارتی، بار های روی خط یا اتاق کنترل نیروگاه ها، در دسترس نیست.
  • اندازه گیری جریان CW ، مستقیم و یا استنباط از ویژگی های پمپ kW و ویژگی های جریان هد پمپ.
  • تنظیمات آمپر، ولت، kW و زاویه تیغه موتور فن فن سی تی.
  • TDS آب خنک کننده.
  • چرخه غلظت در محل محاسبه شده است.
  • مشاهدات مربوط به جریان نازل، حذف کننده های رانش، وضعیت پر کننده ها، میله های و ... .

یافته های یک آزمایش معمولی مربوط به برج های خنک کننده نیروگاه حرارتی 3 3 200 مگاوات در زیر آورده شده است:

نظرات:

  • جریان خنک کننده جریان آب در هر سلول بسیار کمتر است، تقریباً 16.5 درصد، نیاز به بررسی پمپ CW و عملکرد سیستم برای پیشرفت دارد. افزایش جریان CW از طریق سلول به عنوان یک نتیجه مهم برای بهبود عملکرد برج های خنک کننده شناخته شد.
  • طبقه بندی جریان در 3 سلول برج خنک کننده شناسایی شده است.
  • رشد جلبک در 6 سلول برج خنک کننده شناسایی شد.
  • فن های برج خنک کننده از نوع GRP به طور متوسط 2 کیلو وات وزن دارند. تعویض توسط پره های فن FRP کارآمد توصیه می شود.

استراتژی های کنترل جریان:

کنترل جریان هوا در برج می تواند با روش های مختلفی انجام شود:

شروع و متوقف کردن (خاموش) خاموش، استفاده از موتور های دو یا سه سرعته، استفاده از پنکه های قابل تنظیم به صورت خودکار، استفاده از فن های سرعت متغیر. عملکرد پنکه در حالت خاموش فن های تک سرعت کمترین کنترل را فراهم می کند. فن های دو سرعته کنترل بهتر با پیشرفت بیشتر نشان داده شده توسط سه پنکه سرعت ارائه می دهند. فن های قابل تنظیم اتوماتیک قابل تنظیم و طرفداران با سرعت متغیر می توانند کنترل دقیق تری از دمای آب سرد برج را فراهم کنند. در برج های چند سلولی، طرفداران سلول های مجاور ممکن است در مناطق مختلف اجرا شوند و یا بسته به بار برج و برخی از آب های مورد نیاز، ممکن است بعضی از آن ها روشن باشند و بعضی دیگر خاموش نباشند. بسته به روش كنترل حجم هوا انتخاب شده، استراتژی های كنترل می توانند در حین دستیابی به كنترل مطلوب از آب سرد، انرژی فن را به حداقل برسانند.

فرصت های صرفه جویی در مصرف انرژی در برج های خنک کننده:

  • موارد توصیه شده تولیدکننده را در اطراف برج های خنک کننده دنبال کنید و جا به جایی سازه هایی را تغییر دهید که در ورود هوا یا اگزوز ایجاد می شوند.
  • زاویه تیغه فن برج خنک کننده را به صورت فصلی و یا بار بهینه کنید.
  • ترخیص بیش از حد و یا نا هموار فن و تعادل ضعیف فن.
  • در برج های خنک کننده ضد جریان قدیمی، نازل های نوع اسپری قدیمی را با نازل های مربع جدید ABS عملاً بدون نازک تعویض کنید.
  • میله ها را با پر کردن فیلم سلولی PVC خود خاموش کنید.
  • برای به دست آوردن الگوی یکنواخت تر آب نازل های جدیدی نصب کنید. نازل های توزیع برج برج خنک کننده به صورت دوره ای تمیز.
  • جریان تعادل به حوضچه های آب داغ برج خنک کننده. حوضچه های آب گرم را بپوشانید تا رشد جلبک ها به حداقل برسد که به رسوب گذاری کمک کند.
  • بهینه سازی نرخ پایین آمدن جریان، طبق حد مجاز COC.
  • حذف کننده های رانش نوع تخته سنگ را با افت فشار کم، خاموش کردن خود، واحد های پی وی سی سلولی جایگزین کنید.
  • محدود کردن جریان ها از طریق بار های بزرگ برای طراحی مقادیر.
  • بار های گرمای زیاد جدا شده مانند کوره ها، کمپرسور های هوا، مجموعه های DG و جدا کردن برج های خنک کننده را برای کاربرد های حساس مانند گیاهان، کندانسور نیروگاه های اسیر و ... . افزایش درجه حرارت آب خنک کننده 1 درجه سانتیگراد ممکن است کمپرسور A / C را افزایش دهد 2.7 درصد کاهش 1 درجه سانتیگراد دمای آب خنک کننده می تواند موجب صرفه جویی در سرعت گرما 5 کیلو کالری بر کیلووات ساعت در نیروگاه های حرارتی شود.
  • نظارت بر رویکرد، اثر بخشی و ظرفیت خنک کننده برای پیشرفت های بهینه سازی مداوم، بر حسب تغییرات فصلی و همچنین تغییرات سمت بار.
  • اقدامات مربوط به بهبود COC را در صرفه جویی در مصرف آب در نظر بگیرید.
  • برای صرفه جویی در انرژی فن، تصویب تیغه FRP کارآمد انرژی را در نظر بگیرید.
  • پیشرفت های احتمالی را در پمپ های CW w.r.t. در نظر بگیرید. بهبود بهره وری.
  • پنکه های برج خنک کننده را بر اساس ترک دمای آب به خصوص در صورت وجود واحد های کوچک کنترل کنید.
  • بهینه سازی فرآیند های مورد نیاز جریان CW ، برای صرفه جویی در مصرف انرژی پمپاژ، بار خنک کننده، تلفات تبخیر (مستقیماً متناسب با نرخ گردش خون) و ضعف های ضربه.

شرکت مهتاب گستر سازنده برج خنک کننده است و تعمیر و نگهداری از همه مارک های برج خنک کننده و انواع آن را انجام می دهد. علاوه بر این، ما طیف گسترده ای از قطعات یدکی با کیفیت بالا را تولید و توزیع می کنیم. می توانید برای تصفیه آب و برج خنک کننده با ما تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تولید برج خنک کننده و قیمت کولینگ تاور به وبسایت www.cooling-tower.ir مراجعه کنید و یا با کارشناسان مهتاب گستر از طریق شماره تماس های ۰۹۱۲۶۲۱۸۵۳۳ و 02166706377 در ارتباط باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 34
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 102
  • بازدید کلی : 4334
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی